משלוח חינם בקניה מעל 400 ש“ח

שעם בחיתוך לפי מידה

לוחות השעם יכולים לשמש למגוון צרכים. לעיתים הוא משמש בריצוף, לדוגמה – מתחת לפרקטים. הוא יכול לשמש לחיפוי קירות, בין אם לצרכי בידוד, ללוח מודעות או ליופי. ניתן להשתמש בלוחות שעם לצרכי יצירה – תחתיות DIY, או כמשטח משתת ליצירה כדי להגן על השולחן. הוא יכול לשמש בבניית דגמים, לעיתים לייצג חול או אדמה בדגם של שטח בחוץ, או כלוח שעם מיניאטורי בדגם של משרד, בית ספר או בית. השעם הוא חומר מבודד חום ועמיד למים ולכן הוא מצוין גם כפלייסמט או תחתית לשולחן. את התחתיות והפלייסמטים אפשר להכין לבד או לרכוש מוכן.

לשעם יש הרבה תכונות שבזכותן הוא מתאים לכל כך הרבה שימושים. כמו שציינו, הוא מבודד תרמית ואקוסטית. הוא גם קל משקל, היפואלרגני, ידידותי לסביבה, בעל יכולת להדחס ולחזור למצבו המקורי. תכונה אחרונה זו הכרחית לדוגמה לשעם מתחת לריצוף שעוזר לספוג זעזועים וליישר פגמים מתחת לריצוף.

תכונה נוספת חשובה של השעם היא הנוחות בה אפשר לחתוך אותה. לרוב השימושים שציינו לעיל, ניתן להשתמש ביריעות שעם יחסית דקות, בעובי שנע בין 3-5 מ”מ. בעוביים כאלה ניתן לחתוך את השעם לפי מידה. ניתן לחתוך את השעם בעזרת סכין יפני, כך שלא צריך לפנות לנגריות או אנשי מקצוע אחרים. כך מרוויחים גמישות מירבית בעבודה – תוכלו לרכוש לוח שעם ואז לחתוך אותו לתחתיות לפי המידה הרצויה.

כאשר מדובר בלוח מודעות, נרצה להתאים את השעם למידות של הקיר שלנו. לעיתים נרצה ליצור לוח שעם גדול, המתפרס על פני כל הקיר. לעיתים נעדיף דווקא לוח שעם יותר קטן. לוח השעם יכול לשמש לתזכורות, טלפונים, ציורים, רשימות, משפטי השראה, לוח חזון ועוד. ניתן לרכוש את השעם בלוחות ללא מסגרת או בגליל לפי מטר רץ, ואפשר לחתוך אותם בקלות לפי המידה שנרצה.

כאשר השעם בדחיסות גבוהה, ניתן לחתוך אותו מבלי שהקצוות יתפוררו. תכונה זו היא חשובה במיוחד כאשר אנחנו עובדים עם השעם במידות קטנות יותר, לדוגמא לבניית דגמים או ביצירות שונות. ככל שהשעם דחוס יותר, כך הוא יישמר יותר טוב. מכיוון שהלוחות והגלילים שלנו ברובם בדחיסות של 200/220 ק”ג למ”ק, הוא אינו נשבר בקלות. אל דאגה, הוא עדיין מאוד נוח לחיתוך לפי מידה. עמידות זו מאפשר לנו לעבוד איתו גם על משטחים מעוגלים, כמו עמוד עגול שנרצה לחפות. כמובן שככל שהשעם יותר עבה, כך הוא יהיה פחות גמיש.

לסיכום, כאשר אנחנו קונים שעם בגלילים, ניתן לחתוך אותו לפי המידה הרצויה בקלות יחסית עם סכין יפני וסרגל. אין צורך באנשי מקצוע או בכלים מיוחדים. רק צריך מעט סבלנות 🙂

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם

קבלו 10% הנחה ברכישה הבאה

בהרשמה לניוזלטר