משלוח חינם בקניה מעל 400 ש“ח

קליפת עץ השעם

ישנם הרבה מוצרים שונים שאפשר לייצר משעם – פקקים, תחתיות, בלוקים ליוגה, חיפויים לקירות, ארנקים, ריהוט ועוד (רק תסתכלו בחנות שלנו לראות כמה דברים יש!) לרוב המוצרים האלה, אולי אפילו כולם, לוקחים את קליפת עץ השעם שקילפו מהגזע (מבלי לכרות את העץ!) ומעבדים את הקליפה כדי ליצור את כל המוצרים המופלאים שאתם מכירים.

עם זאת, קליפת העץ בצורתה הלא-מעובדת יכולה להיות פונקציונלית. ניתן כמה דוגמאות כאן לדברים שאפשר לעשות עם קליפת העץ.

טרריומים וויוריומים

קליפת העץ יכולה להוסיף אלמנט מאוד מיוחד בטרריום (כלי זכוכית עם צמחיה בפנים) או בויוריום (בית גידול לחיות קטנות כמו נחשים, לטאות ועוד). כשמכינים טרריום או ויוריום, אנחנו רוצים לתת תחושה כמה שיותר אותנטית לבית הגידול. לטאות ונחשים שרגילים לטפס על עצים, ישמחו שיהיה קליפה אמיתית בתוך הבית שלהם.

צ’דר מטפסת על ה”עץ” שלה

כשבונים טרריום, עם צמחים שונים, אנחנו נשאף לייצר מן עולם קסום קטן בתוך הכלי שלנו. המטרה היא שלא יראה סתם כמו עציץ בתוך צנצנת, אלא ירגיש שלקחנו פיסת טבע גדולה והכנסנו אותה לתוך הכלי שלנו. לכן, יהיה בדרך כלל שימוש במגוון צמחים הזקוקים לתנאים דומים, ויהיו גם אלמנטים אחרים, כמו אבנים, אזוב וקליפות עץ למראה של עץ.

בסיס לצמחים

יש 2 דרכים שאפשר להשתמש בקליפת עץ לצמחים – מעבר לטרריום. דרך אחת היא זריעת צמחים בתוך הקליפה. כך למעשה משתמשים בטקסטורה של הקליפה והחריצים שבה כדי להוות מצע לצמחים שלנו. כמובן, לא כל צמח מתאים לכך. שרכים מסוימים, חלק מהסחלבים ועוד מגוון צמחים יכולים לגדול בצורה כזאת, אך עדיף להתייעץ עם משתלה לפני שמתחילים.

הדרך השנייה שאפשר לשלב את קליפת השעם היא כבסיס לצמחים מטפסים. יש צמחים שבאופן טבעי אוהבים לצמוח ולטפס על דברים אחרים. לעיתים שמים צמחים כאלה ליד גדרות מחוץ לבית כדי להסתיר קצת את הגדר ולתת תחושה של “קיר טבעי”. יש צמחים שדווקא משתפכים למטה, ואפשר לשים אותם על מדף גבוה ולתת לצמח לגדול סביב המדפים התחתונים.

קליפת עץ שעם מאחורי צמח מטפס יכול ממש להעצים את תחושת הטבע שיש לנו בחדר. לא רק עציץ קטן, אלא צמח שמטפס על עץ, והכל ממש על השולחן או המדף שלנו. צמחים שיכולים להתאים הם בגוניה מטפסת, פנדוריאה ועוד. צריך לקחת בחשבון שלפחות חלק מהצמחים זקוקים לשמש ישירה ולכן לא כל צמח מטפס יתאים לחדר שלכם. אם זאת, אפשר גם לשים את הצמח וקליפת השעם על מרפסת או בגינה 🙂

אחד הדברים הכי יפים בקליפות העץ הוא שכל קליפה היא ייחודית. מכיוון שמדובר בקליפה לא-מעובדת, יש חתיכות ארוכות יותר, קצרות יותר, צרות יותר, רחבות יותר, בהירות יותר, כהות יותר. כל חתיכה היא יחידה ומיוחדת – וכך גם היצירה שלכם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם

קבלו 10% הנחה ברכישה הבאה

בהרשמה לניוזלטר